Woensdag 11 september is het servicepunt in Oldebroek gesloten in verband met de Schapenmarkt.

Tips van Machteld van Zalingen bij lezing De Veluwe als plaats delict

Gepubliceerd op: 1 juli 2024 18:59

Machteld van Zalingen heeft een interactieve lezing/workshop gegeven bij de bibliotheek in Vaassen. De Veluwe als plaats delict was het onderwerp van haar lezing.

Machteld van Zalingen is thrillerauteur. Haar boeken 'Wraakzusters' en 'Bloedlijn' spelen zich grotendeels af op de Veluwe. Ze vertelde vol enthousiasme over hoe een verhaal opgebouwd wordt en over de rol van de locaties in het verhaal. Machteld van Zalingen nam alle tijd om tussendoor de vele vragen te beantwoorden.

Naast auteur is Machteld van Zalingen ook schrijfdocent. Het tweede deel van de avond bestond uit een schrijfopdracht. Op die manier leerde ze de deelnemers hoe een sfeer neergezet kan worden met een plekbeschrijving. Tips voor de deelnemers waren o.a. neem de lezer mee door te voelen, omschrijf de geuren en belangrijk: doe research. Zelf heeft ze meegelopen met een jager en met de politie.

De deelnemers hebben een goede inkijk in het werk van een schrijver gekregen. Een aantal van de aanwezigen vertelde zelf schrijfaspiraties te hebben en beschouwde deze lezing en workshop als een zetje in de goede richting.

De Bibliotheek Noord-Veluwe organiseerde deze lezing in het kader van de Thriller Weken 2024.