Woensdag 11 september is het servicepunt in Oldebroek gesloten in verband met de Schapenmarkt.

Succesvolle BoekStartdag

Gepubliceerd op: 13 juni 2024 13:32

De door de Bibliotheek Noord-Veluwe georganiseerde BoekStartdag bij de bibliotheken in Elburg, ‘t Harde, Epe, Vaassen, Hattem en Wezep was een groot succes. Voor de allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders waren er leuke activiteiten. Er kon meegedaan worden aan Muziek op schoot of OuderKindDans en er was een gezellig voorleesuurtje.

Bij verschillende vestigingen stond er al een rij wachtenden voor de deur om mee te kunnen doen aan de BoekStartdag. Vooral Muziek op Schoot en OuderKindDans waren populair. Tientallen kinderen deden mee en bewogen enthousiast mee met de muziek. Bij het voorlezen waren soms iets minder kinderen aanwezig, maar de kinderen die aanwezig waren genoten van het mooie verhaal dat werd voorgelezen. Ook de aanwezige ouders en grootouders waren heel positief over de georganiseerde activiteiten.

BoekStart
Jonge ouders kennen BoekStart van het oranje koffertje met boekjes. Ouders worden met BoekStart in de Bibliotheek, het consultatiebureau en de kinderopvang voorgelicht over het belang van lezen en aangemoedigd om hun kinderen zo jong mogelijk (vanaf circa 3 maanden) in aanraking te brengen met boeken en om samen met boeken bezig te zijn. Want onderzoek bewijst: baby’s houden van boeken. Met je baby op schoot een boekje ontdekken is leerzaam. Het stimuleert de taal- en spraakontwikkeling van je kind. En het verhoogt de concentratie. Allemaal zaken waar je baby een leven lang plezier van heeft.

Eigen foto de Bibliotheek Noord-Veluwe
Fotobijschrift: Voorlezen bij de Bibliotheek Noord-Veluwe