Meer vertrouwen door cursus Digitale zorg

Gepubliceerd op: 2 augustus 2024 12:02

Zes cursisten hebben de cursus Digitale Zorg in Heerde succesvol afgerond. Ze ontvingen het bijbehorende certificaat uit handen van hun trainers. De cursisten hebben geleerd hoe ze het patiëntenportaal van de huisarts en het ziekenhuis kunnen gebruiken.

De Bibliotheek Noord-Veluwe organiseerde deze cursus in Heerde. De cursus maakt deel uit van DigiVitaler.

De cursisten in Heerde zijn heel enthousiast over de cursus en over de begeleiding van trainers Anneke en Henk. “Het is heel informatief, ik ben me bewust van wat er in mijn dossier staat nu ik het zelf kan vinden op Mijn Isala.”, reageerde een van de deelnemers. Een andere voegde toe “Mijn angst om zelf in te loggen is weg.” En over de trainers vertelden de deelnemers “Ze geven duidelijke uitleg, het is fijn om ook andere vragen te kunnen stellen.” De trainers waren blij met de deelnemers, die ze omschreven als een leergierige groep. “Het is fijn om mensen te helpen om zelfredzaam te worden. Ze krijgen het zelfvertrouwen dat ze ook als iets niet meteen goed gaat zich toch kunnen redden.”

Bij DigiVitaler leren deelnemers hoe ze zelf hun gezondheidszaken regelen via internet. Ze oefenen hoe ze inloggen en hoe ze hun medische gegevens bekijken in het patiëntenportaal van hun huisarts en van het ziekenhuis. Deelnemers krijgen les in kleine groepjes.

Ook zelfredzaam worden? Op het gebied van digitale zorg, DigiD, computergebruik of veilig internet?
De Bibliotheek Noord-Veluwe biedt diverse digitale cursussen aan. De cursussen zijn gratis, je hoeft zelfs geen lid te zijn van de bibliotheek. Wel is het handig om al een beetje ervaring te hebben met een computer, tablet of smartphone.

Bekijk hier ons cursusaanbod. Of vraag ons in de bibliotheek om meer informatie. We helpen je graag.