Aangepaste openingstijden

Tijdens de schoolvakanties hebben een aantal vestigingen aangepaste openingstijden en zijn er een aantal miniservicepunten gesloten.
Kijk op deze pagina voor alle informatie.

Enthousiast over plantjes stekken

Gepubliceerd op: 28 mei 2024 14:00

Kim Ziengs, van het plantenasiel in Epe, kon veel deelnemers verwelkomen bij haar workshop plantjes stekken bij de bibliotheek in Epe. Er bleek veel enthousiasme te zijn voor dit onderwerp

Zo’n twintig belangstellenden schoven aan bij de twee workshops die Kim Ziengs gaf bij de Bibliotheek Noord-Veluwe locatie in Epe. Kim Ziengs is een leuke cursusleidster, met passie voor planten. Ze had zich goed voorbereid op de workshops en een mooie presentatie gemaakt. In de presentatie werd een duidelijk kader geschetst en kwam ook wat theorie aan bod.

Deelnemers hoefden geen materiaal mee te nemen, Kim zorgde voor de plantjes en andere benodigdheden. De deelnemers waren enthousiast over de workshop en gingen heel blij met hun stekjes en nieuwe kennis naar huis.

De bedrijvigheid en levendigheid van de workshop zorgde ook voor leuke gesprekken tussen en met andere bezoekers van de bibliotheek.

Kims plantenasiel zorgt ervoor dat overbodige planten een tweede leven krijgen en dat stekjes bij plantenliefhebbers terecht komen. Er kunnen bij het plantenasiel zowel planten en stekjes gehaald als gebracht worden. Dit is een gratis en maatschappelijk initiatief.

Het plantenasiel zorgt ervoor dat overbodige planten een tweede leven krijgen en dat stekjes bij plantenliefhebbers terecht komen. Er kunnen bij het plantenasiel zowel planten en stekjes gehaald als gebracht worden. Dit is een gratis en maatschappelijk initiatief.

De workshop plantjes stekken werd georganiseerd in het kader van de ontmoetingstafel, een initiatief van de Bibliotheek Noord-Veluwe.