Computercursisten ontvangen certificaat

Gepubliceerd op: 23 april 2024 13:45

De computercursisten in Heerde hebben dinsdagochtend 23 april hun certificaat ontvangen. Ze volgden een door de gemeente Heerde mogelijk gemaakte cursus bij de bibliotheek in Heerde.

De deelnemers zijn heel bij dat ze de computercursus, met ook veel aandacht voor veilig internetten, gevolgd hebben. “Ik heb nu echt meer zelfvertrouwen, ik doe meer op de computer”, vertelde een van de deelnemers. “Ik durfde het ding niet eens aan te zetten!” grapte een van de andere cursisten. De cursus was interessant, dat beamen alle deelnemers. Vooral het deel over wachtwoorden en hoe je kunt zien of een mailtje echt is of nep.

Een groot voordeel van de cursus is het werken in je eigen tempo. Want dan kun je zonder druk van anderen alles rustig lezen of bekijken. “Goed lezen is heel belangrijk, dat is me wel duidelijk geworden tijdens deze cursus. En je moet niet te goed van vertrouwen zijn.” De cursisten hadden allemaal hun eigen reden om een computercursus te volgen. “Het is voor mij belangrijk om mee te kunnen doen”, “Ik wil graag kennis van de techniek hebben “ en “Ik wil zelf handigheid krijgen.” De cursus is voor de deelnemers vanaf huis nog eens terug te kijken.

Het werken in de groep beviel iedereen goed. “Vooral met koffiedrinken was het heel gezellig. En de trainers Joke en Anneke waren heel goed, kunnen de informatie heel goed overbrengen en doen dat met humor.” De trainers werden door de deelnemers verrast met een bloemetje. “Van ons allemaal, omdat jullie ons zo goed les hebben gegeven”. Een van de deelnemers sloot af met de woorden “Ideaal dat de bibliotheek dit doet!”

Ook een cursus volgen? Dat kan! De cursus wordt enkele malen per jaar gegeven door medewerkers van de bibliotheek. Bij de cursus leer je de basisfuncties van de computer gebruiken, zoals typen, tekst aanpassen, e-mailen en kopen op internet. Aan het einde van de cursus wordt aandacht besteed aan veilig internet gebruik, zoals het herkennen van (on)veilige websites, sterke wachtwoorden kiezen en waar je op moet letten bij online betalen.

Deelname is gratis en je hoeft geen lid van de bibliotheek te zijn.

Aanmelden kan bij de servicebalie in de bibliotheek, telefonisch via 0578-692088 (bibliotheek Heerde) of via onderstaande knop.

Meer info/aanmelden