Gepubliceerd op: 3 juli 2015 11:00

Een vrolijk en kleurrijk prentenboek over een jongetje dat op zoek is naar een huisdier. Hij wil graag een huisdier dat niet stinkt, geen lawaai produceert en geen rommel maakt. Een gezellig maatje zonder de nadelen van een doorsnee huisdier.

Toevallig is er naast de dierenzaak een etalage vol met boeken en niet eentje heeft er vlooien of rent blaffend rond. Hier ligt misschien de ultieme oplossing voor het jongetje (zonder naam): een huisdier-boek. Als je denkt dat dat saai is heb je het mis. Het boek staat niet alleen vol spannende avonturen maar beleeft ze zelf ook. Op een dag, als het jongetje uit school komt, is het boek weg en gaan het jongetje en de werkster samen op zoek naar het verdwenen huisdier-boek. Het boek was per ongeluk in een doos voor de liefdadigheidsbazaar (mooi woord om aan te leren) terechtgekomen en heeft zich gelukkig weten te verstoppen op een veilige huisdierenplek.

Grappig en verrassend prentenboek op rijm, dat zich leent om vaak (voor) te lezen en samen van te genieten. De gedetailleerde illustraties nodigen uit om met aandacht te bekijken en te benoemen. Leuk om samen de humor ervan in te zien dat je zelfs met een niet stinkend en niet blaffend of rommelmakend huisdier-boek een spannend avontuur kunt beleven!

Geschikt voor een paar kilometertjes vakantielees en –kijkplezier. Toegestaan op alle campings en andere vakantiebestemmingen. Aanlijnen is niet verplicht maar misschien wel raadzaam, tenzij er een geschikte plek gevonden is voor kinderzwerfboeken.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Petra Bondt, bibliotheekmedewerker

• Illustrator/schrijver: Bob Staake