Gepubliceerd op: 23 juni 2015 10:49

Fraser is een driejarig autistisch jongetje met veel problemen. Door het minste of geringste kan hij totaal van slag raken, waardoor het dagelijks leven van het gezin Booth steeds moeilijker wordt. Hun toekomst ziet er somber uit. Tot Fraser Billy ontmoet.

De vriendelijke kat is gevonden in een verlaten huis en naar een opvangcentrum gebracht. De twee worden meteen beste vrienden. Langzaam maar zeker breekt de zon weer door. Frasers moeder Louise ziet het leven van haar zoontje veranderen. Van een diep ongelukkig kind dat lijdt aan angsten, driftbuien en emotionele inzinkingen, naar een kalm en tevreden jongetje dat kan lachen om de ondeugende streken van zijn kat. Wanneer Fraser gefrustreerd raakt, kalmeert de kat hem met een knuffel of met zijn troostende gespin. De diepgaande band heeft hun levens voor altijd verbeterd. Ze wonen op het koninklijke landgoed Balmoral in Schotland. Frasers vader, Chris, is de elektricien van Balmoral. Fraser heeft ook nog een zusje, Pippa.

Hoe de liefde van een kat een autistisch jongetje uit zijn schulp heeft gekregen, raakt je met het lezen van dit waargebeurde verhaal. Louise schrijft ook in een voorwoord dit boek te hebben geschreven voor ouders die in dezelfde situatie verkeren. Om te laten zien dat er hoop is en dat ze er niet aan twijfelt dat iedereen erdoor komt.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marijke Petersen, bibliotheekmedewerker

•  Schrijver: Louise Booth