Gepubliceerd op: 21 oktober 2014 22:51

Een jonge vrouw die een sociale opleiding heeft gedaan, meldt zich aan als vrijwilligerster voor een Maatjesproject. Ze wordt als taalmaatje gekoppeld aan een Turks gezin. De vrouw is pas in Nederland komen wonen, de man woont hier al een paar jaar. Ze hebben één dochtertje. De ik-persoon en de Turkse vrouw raken bevriend met elkaar.

De Turkse vrouw vertelt haar vriendin steeds meer persoonlijke dingen. Het blijkt dat ze illegaal in Nederland verblijft, omdat haar man nog niet officieel gescheiden is van zijn vorige vrouw. Haar man is nogal driftig en zit regelmatig zonder werk. De ik-persoon raakt steeds meer bij de problemen van het gezin betrokken. Ze durft hier met niemand over te praten...

Een boeiende roman over het stellen van grenzen.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Meta Dekker – De Bibliotheek Nijkerk/Hoevelaken

• Schrijver: Antje Visser