Gepubliceerd op: 17 juli 2014 11:28

Het verhaal geeft een beeld van de persoonlijke en politieke strubbelingen in het fictieve Engelse dorpje Pagford. Rowling beschrijft heel realistisch de relaties tussen volwassenen onderling en tussen ouders en kinderen.

Politiek gekonkel en de uitzichtloze situatie van sommige gezinnen worden duidelijk weergegeven. Het zou ieder willekeurig dorp kunnen zijn. Rode draad in het boek is de plotseling dood van het raadslid Barry Fairbrother; die gebeurtenis heeft voor bijna iedereen gevolgen.

Het verhaal wordt niet chronologisch verteld en bevat veel verschillende personages waardoor het luisteren soms nogal verwarrend was. Dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de perfecte voorleesstem van Nelleke Noordervliet.

Waarom ik liever naar luisterboeken luister dan een boek lees? Tijdens werk in de tuin, in huis, in de stallen, maar ook tijdens het fietsen kan ik zo boek na boek luisteren. Dat is heerlijk en je beleeft een verhaal dan op een heel andere manier. Ik zit zelden lang genoeg om te lezen en als ik een poging doe ben ik snel afgeleid of val ik in slaap. Voor mij is luisteren tijdens andere bezigheden dus ideaal en ik kan het iedereen aanraden.

Astrid Wesseler
Medewerker klantcontacten bibliotheken gemeente Nijkerk

Wilt u dit boek ook luisteren? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!

• Schrijver: J K Rowling
  • Titel: Een goede raad